Saturday 20 December 2014

UK December 2014 Getaway

Day 1. Kota Kinabalu - Kuala Lumpur
21/12/2014, Ahad.

Kembara bermula. Dari Negeri Di Bawah Bayu ke Tanah Semenanjung. Awal ke airport kerana ikut jadual orang tukang hantar. Lagipun mahu berurusan di kaunter untuk siasat kalau2 tiket KL-London boleh di-upgrade.

Terbayang-bayang sakit belakang kalau tak boleh baring untuk 13++ jam di udara. I kan ada slip-disc... alasan paling ampuh.

Hmmmm.... biarlah tolak kos shopping untuk keselesaan. Lagipun, bag I dah penuh kerana kataku - I bukan nak shopping apa2 .. inilah tangisan dalam senyuman.

Kali ini I bawa rice cooker tau. Masak  sambal bilis kaw2 pedas. Dan rempahratus untuk masak. Haha travel berempat di UK ni bisa koyak dompet ooohh... kos makan RM1000 sehari tu boleh soping macam2 juga kalau sekadar di Primark .


The Journey Begin

 
Full Body Picture. The luxury of non-solo traveller. Hihihi. Selalunya I bergambar SELFIE jerrr. Tapi ketara jugalah kekurangan diri tu kan? Jelas kelihatan ke"gebu"an (sebut gemuk) sana sini. Hmmmm...

Dalam bag ada sambal bilis hihihi
Coffee? slurp slurp
While waiting for our flight. Ber-selfie juga dulu. Inilah yang dikatakan gaya hidup mandiri namanya. Tidak perlukan orang lain untuk bergambar. Apa lagi dengan adanya "Monopod".... Thank you so much!

 

 

 

Ada aku kisah? Kata Diva AA (tak faham sudah!)

Boleh ba kalau kau.......  

Sabar lah.... cerita ini akan berterusan sehingga kembara ini tamat.


**********************************************
Sambungan...

Day 2 : 22 Disember 2014 - Monday
Damansara Perdana.

Setelah berehat semalaman,  sekitar jam 2PM kami keluar ke Curve. Tujuan mencari extra £££. Hmmmm.... dapat 5.54. Bila la nak turun ya? Tapi € agak murah berbanding masa I travel  June lalu. Tukar lah juga. Takut emergency pula masa kat sama. Emergency nak shopping la tu... Mana tau time boxing day ada yang terlebih berkenaan lerrr.

Helloooo
Ada Orang Sangat Gembira Jumpa Artis Pujaan


Eezaleeza With Fazura
 



 

Follow Me
 
Jom Cari Pound kat Ikano

 



Maybe my last entry before coming back.....

Sabor Sabor Tunggu Updates Holiday Sakan Kitorang 
 

No comments:

Post a Comment