Thursday 11 August 2016

JM Ke Jepun : Osaka Neighbourhood


Hi there. 

How are you today? Saya harap semuanya baik2 belaka. Happy and healthy with abundance wealth and joy. Wealth? Oh yeah... Trust me - we needs that in order to live well and travel more without guilt.

Jadi seperti tajuk di atas, hari ini saya ingin kongsi tentang district di Osaka. Mungkin kita perlu tahu untuk memudahan navigasi kita di sana atau untuk memilih hotel untuk menginap sesuai keperluan. 

Oh Ya, mungkin afa yang lebih tahu... Otai2 tentang Jepun ramai. Namun perkongsian ini sebenarnya lebih kepada rujukan aku sendiri.

Trivia - Jika sebut Osaka apa yang pertama terbayang di mata atau terlintas di fikiran? Kalau rajin boleh nyatakan di ruang komen di bawah ya... ❤️

Note: The distance here are calculated from Keihan Kyobashi Hotel.























Itulah 10 district di Osaka untuk anda pulih. Setiap satunya ada keistimewaan swndiri. Bagi yang lebih suka sight-seeing, biasanya akan memilih area yang dekat dengan station terutama di Shin-Osaka yang menjadi laluan Shinkansen JR. Bagi yang suka shopping? Lol., tentulah di area seperti Namba, Umeda, Shinsaibashi, Minami dan Dotonbori. Bagi saya - Saya Suka Semuanya. 

Eh.. Tak sabar saya nak sampai Osaka. When i get there, i will share more infos and tips. 

Bye for now. Hugs.

No comments:

Post a Comment