Friday 22 July 2016

Jejak Siem Reap 2 :Kos Hotel Tours Dan Pengangkutan

Hi lagi. Tanggal 23 July 2016 (Sabtu)

Rupa2nya sudah masuk hari Sabtu. Lamanya saya menulis dari hari Jumaat. Tetiba datang semangat "rajin" untuk update.

Baiklah. Seperti biasa, sebelum kita tengok2 gambar saya di Siem Reap, saya kongsi dulu kos lawatan kali ini ~ untuk hotel, pengangkutan dan makanan.

Kos Pengangkutan

1. Flight Airasia (BKI - Siem Reap) transit di KL satu malam untuk 4 orang MYR4650 (beli seat, makan dan 20kg). Sorang lagi dari KL - Siem Reap dalam MYR500++


2. Kos pengangkutan untuk ke :(from and back to hotel) 

Angkor Thom i.e Angkor Wat + Bayon + Ta Promh = USD25
Tonle Sap Lake + Landmine Museum = USD40
Hotel to Airport = USD10

Untuk transportation saya guna service teman saya di sana. Jika berminat saya bagi link di bawah. Terutama untuk turis muslim, sangat bagus kerana mereka ini juga beragama Islam. Jadi urusan makan tentu terjamin.


Mr Safy Sen +855 81 989 18

3. Kos pengangkutan dari hotel ke Smile Of Angkor theatre (Return) = USD10

4. Tuk Tuks = USD25

Kos Accommodation :

1. Satu malam menginap di KLIA2 Tune Hotel ambil 2 bilik kosnya MYR450++

3. Hotel di Siem Reap pula namanya Royal Crown Hotel selama 4 malam untuk 3 bilik deluxe kos nya USD486 (almost MYR2000)



Kami ber hari raya di Siem Reap

Gambar bilik nanti ya.... ntah tersorok di mana foto nya..ngeh..ngeh. 

Oh...sudah jumpa. Inilah bilik saya. Spacious juga dan bersih. Cuma bilik ini (401) betul2 sebelah construction yang sedang buat bangunan. Seawal jam 7 pagi sudah bising!






Pintu almari tidak boleh ditutup rapat!

Tours

1. Angkor Wat  USD20 X 5 pax  = USD100
2. Smile of Angkor Dinner and Show = USD240 (5pax)
3. Tonle Sap Boat Ride =USD75 (5pax)

Foods aka Jalan2 Cari Makan for 5 hari (no restriction | masih mood Raya bahhh

Lebih kurang USD350 - USD400

Extra : Massage for 5 pax = USD120

Ini namanya 4 hands massage. 2 orang urut sekaligus. 90 minit USD52 with oil.

Psssttt ~ Kos shopping tidak termasuk.

Till next posting.

No comments:

Post a Comment